Мої напрацювання та робота над науково-методичною темою








Життя ставить нові вимоги, а вчитель раптово змінитися не може. У нього вже роками відпрацьована своя методика, своє бачення вирішення освітянських питань. І навіть молоді вчителі, які нещодавно закінчили ВНЗ і прийшли у школу, не ознайомлені з новими підходами до організації навчально-виховного процесу. Вони обізнані з традиційними підходами, а секрети нових мають засвоїти в педагогічному колективі.
Варто усвідомити, що сьогодні мова йде не про окремих учителів, які, виявляючи творчість, самотужки впроваджують нові ідеї науки, ППД. Як кажуть, один у полі не воїн, особливо в нашій системі. Мова йде про створення колективного досвіду на базі науково-методичної ідеї, тобто має спрацювати формула "Від творчо працюючого вчителя – до творчо працюючого колективу – і до творчо працюючого учня".
Школа – це складна система, в яку входить багато структурних елементів і підсистем: учень – клас – учнівський колектив; учитель – педагогічний колектив... Таким чином, управління школою треба здійснювати на основі системного підходу. А так як робота над науково-методичною проблемою стосується всієї школи, то має тут також забезпечуватися системний підхід, тобто даний процес має управлятись. Бо якщо система – то вона обов’язково управляється, а її відсутність – утрата управління, яка веде до розпаду, хаосу, розрухи.
Осторонь процесів покращення і вдосконалення вчителю знаходитися важко. Важко йому також "встигати" і за всіма "новинками" , які з'являються чи не кожного дня, але Педагогу все під силу, тому ми працюємо і отримуємо результат.
Моя робота над науково-методичною проблемою "Використанняпедагогічниїх технологій для активізації пізнавальної діяльності на уроках історії та географії" також покликана на покращення навчального процесу в НВК та ацікавленості учнів навчальним предметом...
Ідучи на урок, кожен з нас прагне, щоб цей урок став продуктивним, цікавим, результативним.
Ідучи на свій урок за мету я завжди ставлю: "навчити вчитися", а саме розвивати вміння використовувати джерела географічної та історичної інформації. Досягнути цього складно, якщо просто вчитель буде говорити, авдання вчителя спочатку зацікавити на власним досвідом продемонструвати та спонукати учня дол діяльності:
- інтелектуальної
- пізнавальної
- дослідницької та ін..

Для цього я використовую прийоми та форми роботи :

Снігова куля
Коло ідей
Здивуй
Мозковий штурм
П'ять речень
Лото
Вікторина "Чому?"
Перший мільйон
Вікторина
Понятійний диктант
Естафета
Опорні схеми.

Та найбільше я віддію перевагу практичним прийомам , а саме "практикум", адже цей прийом поєднує багато форм роботи та спонукає учнів до активності, зацікавлення, створює ситуації успіху, коли учень успішно виконує завдання.

Наприклад,
робота картою: за допомогою карти атласу визначте регіони України, які отримують найбільшу кількість опадів? які регіони України отримують найменшу кількість сонячної радіації? Виначте , що стає причиною поширення боліт на півночі України?
за допомогою плану місцевості складіть мандрівку у північному напрямку, навіть обєкти, які зустрічаються на вашому шляху, виначте , за яким азимутом знайти будинок лісника від селища Соснівське.
а допомогою кліматичної карти Євразії виначте, як змінюються типи клімату від Атлантичного до Тихого океану. Чому?

2. Досліди на уроках географії

- виготовлення вулкану

- вототривкі та водопроникні породи

- рухи літосферних плит.

P.S. Далі буде....





Немає коментарів:

Дописати коментар